Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau?Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer:welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen;hoe je een goed leerklimaat creëert voor je vragen;hoe je kunt doorvragen;wat de beste manier is om te reageren op antwoorden. Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen.(Bron: http://www.bazalt.nl)
Didactische werkvormen --- Vragen stellen --- Vraagtechniek --- Onderwijsleergesprekken --- 454.2 --- vragen stellen --- Doceren --- Onderwijsstrategieën --- Didactics of secundary education --- Didactics --- onderwijsstrategieën --- Teaching aids --- School management --- Didactic strategies --- onderwijsorganisatie --- vraagtechnieken --- didactiek --- lesgeven --- werkvormen en leeractiviteiten --- Didactische werkvorm --- Onderwijsleergesprek --- Didactiek --- Lerarenopleiding
Choose an application
Met deze gids willen de auteurs een lacune invullen en het abstracte concept 'onderzoekscompetentie' vertalen naar praktische hulpmiddelen voor de leerkrachten wetenschappen en hun klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- probleemoplossend denken --- School management --- Didactics of sciences --- Research on teaching --- onderzoeksmethoden --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Biologie ; secundair onderwijs ; didactiek --- Chemie ; secundair onderwijs --- Natuurkunde ; secundair onderwijs --- biologie --- chemie --- didactiek --- fysica --- onderzoeken --- onderzoeksmethodiek --- wetenschappen --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- Natuurwetenschappen; secundair onderwijs ; didactiek --- natuurwetenschappen --- Biologie : didactiek --- Chemie : didactiek --- Fysica : didactiek --- Natuurwetenschappen : didactiek --- 485.4 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de wetenschappen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- PXL-Education --- secundair onderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- didactiek van de natuurwetenschappen --- Secundair onderwijs --- Onderzoekend leren --- Vraagstukken --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijsleergesprekken --- Proeven (wetenschappen) --- Natuurkundige proeven --- Chemische proeven --- Biologische proeven --- Vraagstuk (wiskunde) --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderwijsleergesprek --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- Chemische proef --- Biologische proef --- Grafische sector
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|